Att jaga på toa? Eller använda tandtråd?

Här kommer den utlovade tandläkarberättelsen:

Jag har en lillebror som är tre år yngre än vad jag är (fast jag brukar säga minst fyra, eftersom jag fyller så tidigt och han så sent, men i alla fall). För kanske tre år sedan så var vi hos tandläkaren samtidigt, det var på den tiden när jag använde tandtråd varje dag. Först sade hon till min bror att "Ohh, ojojoj, vilka fina tänder du har" (Min bror använder och använde INTE tandtråd). När det var min tur så sade hon "Ojojoj" (fast det lät liiite mer negativt den här gången..) "har du provat att använda tandtråd?"

Det är i alla fall så jag kommer ihåg det, kanske därför jag inte har använt tandtråd på ett tag, de ser ju ändå ingen skillnad, men jag SKA göra det, för min EGEN skull!




och här kommer (den något mindre bittra) historien om norrmannen i Thailand.

Jag och Sebastian var vid poolen och skulle ta foton när en av grupperna skulle lära sig använda sin utrustning. Det var tretton dykare totalt i bassängen och fem av dem var norrmän (män som i att alla också var killar). Gruppen hade bestämt sig för att inte ta någon paus under hela poolträningen, men så stod två av de norska killarna och diskuterade något vid poolkanten. Den ena tog av sig sin utrustning och den andra frågade Assar (instruktören) på grov norska:

"Äre okej om vi jager på dass?"

"Va?"

"Äre okej om vi jager på dass?"

"Jager..? *tänker*...*förstår* jaha, jaja, jaga du på dass du"

(De ville alltså gå på toa)

Av det här drog jag slutsatsen att om man bara tänker efter en stund så kan man förstå vad norrmännen menar, men man måste tänka ord för ord och skum svenska ;-)




För er som undrar så lider jag inte av riktigt lika hög feber, men ack av halsont, så det har främst blivit sängliggande idag också.



Såhär glad var jag i Thailand innan jag insåg att jag hade förlorat stenhårt, men det var (ganska) kul ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0