Att täcka, eller inte täcka, att tro att jag kommer göra mål eller att inte göra det..

Jag måste bara säga att bollsport i en klass där majoriteten av klassen är över 1.80 långa och väger mellan 80 och 100 kilo går inte alltid sådär jättebra. I alla fall inte om denna majoritet består av (galna) tävlingsinriktade killar. Idag gick det ganska bra, jag fick bara bollen i huvudet en gång, den andra gången var det en kille som nästan bröt fingrarna för att rädda mitt huvud (det tror jag dock var en överdrift från hans sida..). Men tänk er rugby när en av dessa killar kommer rusande mot en i HÖG hastighet, jag ska väl säga att jag skyndsamt tog ett steg åt sidan..

Något som också är intressant är de ur motståndarlaget som satt på bänken sade:

"Någon måste ju täcka Ronja"
"Äsch, hon är ofarlig"
"Är hon ju inte, bara för det kommer hon näta den nu"

gjorde inte jag mål 20 sekunder senare? De kanske borde ha täckt mig..

Kommentarer
Postat av: Emma

Japp, dom på plan skulle ha lyssnat på mig! (I) ;)

2010-05-13 @ 17:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0