Sjuk och eländig!

Idag är jag riktigt eländig. Jag vaknade tre inatt och grät smått inombords för att jag skulle få ligga och försöka plågas till klockan skulle ringa 08.50. Jag ville göra något roligt, typ titta på Vänner, något som jag inte gjort speciellt mycket förut, men idag har jag bara rest mig en gång och ändå visar febertermometern 38,6. Inte speciellt kul när man är en tjej som räknar feber från att termometern överstigen 37,0. (Jag brukar ha 36,6..)

Men nog om elände, jag vill berätta om min fantastiska minsta bror som igår sade två saker till mig:

*Först pratade vi om att jag varit hos tandläkaren (hon var förövrigt inte speciellt nöjd med mina tandborstningsfärdigheter, för att inte sväva ut här kan jag lova att jag imorgon ska skriva en liten berättelse om det otroligt rättvisa (alltså inte) uttalande en tandläkare gjorde för några år sedan) Min bror berättade då att:

"Min tandläkare är en tandhuggenist" Men jag måste säga att jag är imponerad över att han nästan kunde ordet!

*Sedan pratade vi om Olas låt "Unstoppable" och jag frågade om han visste vad unstoppable betydde;

"Att inte bromsarna fungerar", först tyckte jag att det var roligt, men sedan insåg jag att han hade rätt, nästan (igen) om något är ostoppbart så kan det ju betyda att bromsarna har slutat fungera.

Det blir ingen polo idag heller :-( men imorgon blir det, förutom tanläkarberättelsen, en berättelse om en av de "hyggeliga" norrmännen vi träffade i Thailand.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0