Antligen dar vi ska vara!

Efter en sjukt lang resa, som borjade i tisdags morse och avslutades idag alltsa nastan tva gygn senare ar vi antligen framme pa Koh Tao!

Nar vi vaknade imorse efter att ha sovit fem timmar, mellan klockan 18 och 23 svensk tid sa var det plotsligt nagot som lat jattehogt.. regn, insag vi efter en stund, det bara oste ned. Sa vi fick borja med att packa om vara vaskor som egentligen var fardigpackade for farjan, det ar namligen inte sa smart att ha sin dator i en tygvaska nar det oser ner. Nar vi tagit oss de 25 metrarna fran vart rum till receptionen sag vi ungefar ut som om vi hade badat med kladerna pa oss.. Resten av dagen har ocksa varit mulen, men det var ganska bra eftersom vi ville se oss omkring har pa Koh Tao ochakte endel buss och bil och det ar inte jatteroligt om det ar for varmt utomhus. Nu ar det precis lagom varmt :)

Nar vi kom fram till on med farjan var det fullt med folk, vi skulle inte traffa var handledare forran sex pa kvallen och vi var har vid elva, men sa var det en bil som skulle ga till Ban's Diving Resort dit vi skulle och de var jatteschyssta och lat oss folja med.

Alla i Thailand ar sa himla trevliga och ler och ar allmant omtanksamma och en sak som jag inte visste om landet innan vi kom hit var att det ar manga transvestiter har. Det ar en "tjej" som jobbar i receptionen pa det stallet vi ar pa, ascool med losogonfransar och hela koret!

Men nar vi kom in i receptionen var det en svensk tjej dar som jobbade som forstod att vi var vi, ICAkassen som vi hade runt kameravaskan gav ivag oss, sade hon :)

Hon gav oss varsin dykarbok, och nr vi pratade med var handledare sa sade de att vi kan borja lasa i boken och vila upp oss efter resan for att darefter ta dykarcertifikatet innan vi borjar fixa med deras hemsida, jobba i receptionen och i shopen.

Jag ar verkligen HELT slut, sa nar vi fatt en stund vid poolen sa somnade jag och sov i tva timmar, nar vi sedan lyckades ta oss darifran somnade jag pa sangen i vart rum och sov i en timme innan Sebastian tillslut tvingade i mig en huvudvarkstablett for att jag skulle bli lite pigg.

Nu har vi precis atit grillat och tankte ga vidare till ett cafe som ligger lite langre bort om en stund.



Trott pa Arlanda i vantan pa att fa checka in



ASgod yoghurt!

Kladdkakan som kom som min raddare i noden pa flyget till Kina!

 



Pa flygplanet till Kina, precis i borjan.. Inte sa smart att sova direkt nar man satter sig i en timme, for att vakna nar man ska fa mat och sedan inte kunna somna om..



Pa den jattefina flygplatsen i Kina, dock var det lite laskigt for det fanns en miljon overvakningskameror typ..



Mysiga grillspett kopte vi av en mysig Thailandsk farbror som pratade glatt om en kille som kom och kopte minst tva grillsptt hos honom varje dag :)



Pappa vad ar det har for frukt, eller vad det ar?


Min middag :)


Sebastians middag!



Majskolv! :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

åh vad avis jag blir!! Mer bilder :):) Vore roligt att se hur ni bor. Hoppas ni har det bra!

2010-03-11 @ 16:55:10
Postat av: Mathilda

Hejhej! Ser ut som om ni har det helt fantastikt =d är inte alls avundsjuk... Ta hand om er! Kram

2010-03-11 @ 18:24:07
Postat av: Mamma

Jag tippar på att det är fikon, för kolla här: http://0-www.ne.se.biblos.kau.se/lang/fikon

2010-03-11 @ 22:03:48
Postat av: Pappa

Hej Ronja! Kul att resan gått bra! När det gäller frukten kan jag tyvärr inte hjälpa Dig!

Kram Pappa

2010-03-11 @ 22:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0