Dagens!

DAGENS HEMSKHETER:
* Det var två katter som bråkade på verandan mitt emot vår och skrek jättehemskt.

* Jag tycker att det är obehagligt med hundar utomlands och jag är liite hundrädd hemma också, så ni kan ju förstå min rädsla när det kom en hund och ställde sig en meter ifrån mig när jag

låg och läste på stranden och när det till mitt förtret kom ytterligare en hund och började slicka på den första, först i ansiktet och sedan i rumpan. Som tur var så gillade inte den första hunden detta, vilket resulterade i att båda hundarna försvann.

* Men det värsta var när vi kom hem till vårt rum halv nio på kvällen och hade varit borta sedan fyra och dörren stod vidöppen, hur det kom sig vet vi inte, men som tur var verkar allt vara där det ska.

DAGENS DISSAR:
* Den finska mannen i blöta, grå boxerKALSONGER som stod på stranden.

* Min första plats på stranden när jag låg och sov, det skvätte vatten från duschen och det kom en asiatisk släkt och hade släktträff en meter ifrån mig. (Sebastian satt då på den jättemysiga gungan.)

* Att inte Salem vann melodifestivalen när Björn Gustavsson var med, herre gud!

DAGENS HISSAR(INTE SOM MAN ÅKER HISS MED, UTAN POSITIVA SAKER..):

* 28,75 svenska kronor har vi använt till frukost, lunch och middag idag och då måste jag sägaatt jag åt en av de godaste luncherna hittills, nudlar från 7-eleven som vi värmde. Sebastian var inte riktigt lika förtjust..

* Vi har en asmysig veranda där jag satt och läste en stund mitt på dagen, i skuggan, omgiven av grönska.

* Det är roligt med svenskar som inte tänker på att det finns andra svenskar även på andra ställen än i Sverige, eller som allmänt inte bryr sig så mycket om vad de säger och säger ganska roliga saker.

Till min minsta bror: det finns så mycket häftiga djur här, idag var det en ödla som kröp på väggen i vårt rum och sedan försvann upp under en springa till taket!

 

Dagens fruktfråga:

*Vad är det för frukt/bär på bild fyra?


Kommentarer
Postat av: Alicia

ÅH det låter som ni har det underbart! Ha det bäst och fortsätt uppdatera:D

hälsa sebastian! kramkram

2010-03-14 @ 17:38:40
Postat av: Linnea

skäms! när det finns sådan underbar mat som THAIMAT(L) äter man inte nudlar köpta från 7 eleven. Haha illa.

vad fint det ser ut!:)

ni måste lära er att äta..

2010-03-14 @ 18:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0