Fröken fräken har gått och blivit sjuk

Feber är det som gäller för tillfället, är det hot eller not? Både och skulle jag säga. Morgonen började bra, lugnt, Sebastian sov 1,5 timme till efter att jag vaknat vilket innebar att jag kunde sitta ute på balkongen och njuta (av regnet, nej men ärligt, det var ganska mysigt).

Sedan skulle vi gå iväg och jobba med hemsidan. Det gick sådär. Internet fungerade inte på min dator och jag hade ont i huvudet, feberont. Därför pallrade jag mig hem.

Sebastian har duktig jobbat med bilderna och dessutom fått fantastiska bilder av vår granne som han får använda.

Jag har klarat mig ganska bra, sängliggande med datorn i knät, jag har mestadels kollat på film. Men för inte så länge sedan så sprack det. Jag bröt ihop, huvudet värkte alldeles för mycket och en nöjd Sebastian fick mig att äta en ipren och dricka väskeersättande. Jag upptäckte också att det inte är så smart att dricka den liggandes, den tenderar då att fastna i halsen och sedan sprutas ut igen.



Min snälla pojkvän gick och köpte mat åt mig (skäll inte på honom om ni inte uppskattar mitt val av middag, det var trots allt jag som beordrade honom att köpa den.) Här kommer maten, eller "maten" om ni så vill i den ordning jag konsumerade den:

*Chokladglass (det är bra att äta glass när man har ont i halsen, det lindrar, men det lindrar också feber, värmen i mitt huvud)

*Pannkaka med choklad och banan (det är bra att äta frukt när man inte mår bra för att få i sig vitaminer och det är i stort sett den frukt som finns här, nästan i alla fall)

*Nudlar från 7-eleven (det är bra att få is ig kolhydrater när man är sjuk, det ger energi).

Anledningen till ordningen är, först glass, annars smälter den, sedan pannkaka, så att den fortfarande skulle vara varm och sist nudlar, för att det var de som var kvar.



Något helt annat:

För er information så är det en homosexuell "ganska" kraftig kille som jobbar på 7-eleven som är kär i Sebastian. Vilket inte bara innebär att Sebastian får sötsliskiga leenden av honom när han är där och handlar utan också att tjejerna som jobbar där håller på att skratta ihjäl sig varanda gång han går in i affären.

En annan ganska intressant upplevelse som jag var med om idag var när jag var inne, också, på 7-eleven och skulle betala. Det var jag och en kille till i affären och han gick omkring i butiken och var således inte vid kassan. Förutom oss var det fyra kassörskor, frågan är då bara, varför tog det så lång tid innan någon upptäckte (egentligen brydde sig, för de såg att jag stod där) mig så att jag fick betala. Det kanske beror på att de hellre vill att Sebastian går dit och handlar (de vet att vi är här tillsammans), men vem vet?


Här kommer de efterfrågade "hur bor ni?" bilderna:











Här är vår utsikt på morgonen, det har varit solsken hittills, men nu det senaste har det regnat och inte blivit något med det.

Ha det så bra! :-)

Kommentarer
Postat av: liindblaads

Sv; jaa jag blev lite chockad att den va så bra...

2010-03-29 @ 08:25:38
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: Carro

Gumman då, vad tråkigt att du blivit sjuk. Men jag tycker att din snälla pojkvän försåg dig med alldeles utomordentlig föda för en stackars sjukling. ;-) Hoppas du blir frisk snart.



Tack för bilderna från ert rum - kul att se!

2010-03-29 @ 12:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0