Nu är vi advanced divers!

Idag dök vi helt själva, hela tiden. Vi klarade oss alldeles utmärkt, det enda missödet var att Sebastian andades upp sin luft så snabbt att vårt första dyk blev lite kortare än vad det skulle ha varit. Idag hade vi med oss en undervattenskamera på de två dyk vi gjorde också, så när vi fått bilderna kommer ni att få se lite av vad vi har sett. Bland annat tog Sebastian kort på en jättefin orm, svart- och vitrandig, jag tyckte att den var fin och simmade efter en stund, tills Sebastian drog mig i fenan, han menade att den var giftig. Mycket riktigt, när vi gick in på aftonbladets hemsida på eftermiddagen hade de skrivit en artikel om vithajar och listat havets farligaste djur, ormen kom på plats nummer två. Om man blir biten av en sådan orm får man hjärtstillestånd efter 6-12 timmar. På nionde plats kom stenfiskar, fiskar som ser ut som stenar, till dem hör bland annat skorpionfisken som vi såg i förrgår, riktigt häftig, jag var kanske tre decimeter ifrån den med ansiktet när Sebastian rykte bort mig. Men oroa er inte, djuren är inte farliga om de inte känner sig hotade och gör man inget mot dem så gör de inget mot en själv heller.

 

På kvällen skulle vi leta upp det pizzastället som vår instruktör rekommenderat, vi gick och gick och gick och hade ingen riktig koll, tillslut sade Sebastian att vi skulle ta första bästa, men vi hade ju sagt att vi skulle äta pizza. Efter att ha frågat om vägen hittade vi till slut en pizzeria, inte den vi skulle till dock. Det tog ganska lång tid att få maten, men precis efter att jag givit kocken mitt onda öga (han såg det förstås inte) så fick vi maten, som var god. När vi var på väg hem upptäckte vi att pizzerian vi skulle ha gått till låg precis bredvid, och då menar jag vägg i vägg, den restaurangen vi åt på.




Fint på Koh Tao festival, vi vet dock inte vad det är för något..



Man blir rejält trött av att dyka, här sov jag på båten.



Här dök vi!



och till Tobias: Ja, det var mycket mareld, riktigt fint!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är fantastiskt duktiga båda två som nu är advanced divers:) Det måste vara underbart att se alla spännande djur också, men snälla Ronja du kan väl hålla lite distans till dem! De är lika vackra även på lite längre avstånd än någon decimeter!

2010-03-20 @ 18:17:39
Postat av: råbert

De va häftigt :) det är seb som har fotat va, hälsa att han är grymm :D

2010-03-20 @ 20:47:28
Postat av: Tobias Härnvi

Väntar spänt på undervattensbilder.

2010-03-21 @ 21:49:01
Postat av: Carro

Shit vad grymma ni är med dykningen. Jag är sjukt imponerad av att ni dyker på så djupt vatten helt själva! Du är dessutom cool Ronja som kollar in alla djur på så nära håll. Tur kanske att Sebastian är där och rycker bort dig när du blir alltför närgången... :-)

2010-03-22 @ 11:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0