Nu smäller det snart!

Imorgon bär det av till Thailand. Vi åker tåg från Karlstad till Stockholm klockan åtta på morgonen och kommer landa på Koh Samui, stället där vi ska tillbringa den första natten klockan fyra på onsdag, svensk tid. Det kommer således att bli en ganska lång resa. Men jag och mamma var och laddade upp med resematsäck förut, så jag behöver inte vara hungrig i alla fall. Mörk choklad med smak av hallon, nötter, Delicato dammsugare, och en drockyoghurt med kärlekssmak stod det: hallon och lakrits!

Den linje jag går på gymnasiet heter TIME och i den ingår tre veckors utlandspraktik under det sista året. Från början skulle jag ha åkt till Cypern, men i sista sekunden innan Cypernbiljetterna bokades fick jag tag på en kille som jobbar på ett dykarcenter i Thailand, det är dit vi ska. Men att boka billiga flygbiljetter till Thailand en månad innan avfärd är inte det enklaste, vilket ledde till att vi tog en resa där vi kommer vara borta fyra veckor i stället för tre, då detta var den billigaste flygbiljetten som vi hittade.

Vi hoppas att det kommer att finnas tillgång till internet där vi ska bo, eller det gör det eftersom det var genom hemsidan som jag hittade stället, men förhoppningsvis finns det något som för oss blir lätt att använda. Men vi kommer som jag skrev att resa i ungefär 36 timmar, får vi tag på internet så ska jag uppdatera och tala om vad vi är med om och får vi inte det får ni hålla tummarna för att det inte dröjer länge innan vi hittar internet.

Men nu ska jag sova tänkte jag, för vi kommer mellanlanda klockan tre på natten i Peking (svensk tid) på onsdag och kommer förmodligen inte att sova särskilt bra på ett par nätter nu. Men nu får ha det så jättebra här hemma och njuta av det fina vädret som har kommit!

Kommentarer
Postat av: Sofie

ha det så bra Ronjis och hälsa seb, synd att jag inte hann träffa er innan jag åkte men har varit lite krasslig så har inte kunnat komma ner. Men hoppas ni får en superrolig resa!!! :) Kram

2010-03-09 @ 08:29:30
Postat av: Linnea

Kommer sakna er massa!

ha det jättebra och uppdater bloggen mucho mucho!

kob kun ka! KRAMAR:)<3

2010-03-09 @ 20:32:02
Postat av: Anna

Är en aning avis på er! Ni kommer säkert ha det jättebra och ni ska vara så glada att ni har varandra... vet inte hur jag ska klara 3veckor utan Elias xD En 4veckors resa med pojkvännen är ju drömmen! :D

Hoppas ni får det toppen och njut lite åt mig med är du snäll! :)

Kramar<3

2010-03-09 @ 21:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0