:)




Soleksem :( Men de forsvann efter lunchen.

Klockan 02.33 Thailandsk tid vaknade jag imorse.. Efter att vi gatt fran internetcaf้et igar, gick vi och kopte glass pa 7-eleven, sedan hade vi tankt se pa en film innan vi somnade, 2012, det blev inte riktigt sa. Jag lade mig pa sangen nar vi kom till rummet och under den tid som Sebastian duschade sa somnade jag. Jag vaknade till lite pa natten och upptackte att jag fortfarande hade mina shorts pa mig och att det var slackt i rummet, men jag var for trott for att orka bry mig och somnade om igen. Men, nar klockan var 02.33 gick jag pa toa och kollade vd klockan var, sedan kunde jag inte somna om. Sebastian vaknade och upptackte att jag var vaken, men var sa trott att han somnade om igen. Helt ensam kande jag mig nar jag lag dar vaken mitt i natten langt hemifran. Klockan halv fyra vaknade Sebastian ordentligt, jag var sa trott sa att jag hade borjat grata.. Efter en stund av overtalning kollade vi till slut pa 2012, den var riktigt bra. Nar den var slut, strax efter sex, hade det blivit ljust ute. Jag hade ingen lust att somna om, jag var for pigg for det, lite markligt..

Halv sju gick vi ned till stranden och satte oss pa en sten i vattnet och tittade pa vattnet och pa hur solen borjade lysa upp allt mer av on. Restaurangen som hor till Ban’s Diving Resort, dar vi har praktiken, borjade fyllas med personal och eftersom jag holl pa att do av hunger, (Sebastian hade redan gjort nagot at sin hunger, han at upp en av mina Delicato dammsugare som jag hade med mig) sa gick vi och at, klockan sju.

Darfor var vi uppe vid poolen innan klockan var atta. Den var full med dykare, Sebastian laste i dykutbildningsboken och jag laste en vanlig bok och vi hade det allmant bra.

Till min fortvivlan, som den simfroken jag varit, var det en svensk mamma som ville lara sin dotter att simma: ”Vill du lara dig simma mๅste du gora ratt fran borjan”, sade hon och visade flickan hur hon skulle gora for att g๖ra rไtt och hon visade helt fel! Precis sๅ som vi hade problem med i simskolan att barnen gjorde och inte kunde lไra rไtt, men jag sade inget, vi gick och ๅt lunch istไllet..

Vi hittade en riktigt bra restaurang dไr vi ๅt lunchen, jag ๅt jไttegod friterad kyckling med n๖tter, men det var sๅ vansinnigt starkt! Nไr jag hade ไtit upp kycklingen och bara hade lite av gr๖nsakerna och n๖tterna kvar sๅ plockade jag ur n๖tterna och lade dem med riset f๖r att kunna ไta dem utan att det skulle bli f๖r starkt. Jag vet att man inte ska g๖ra sๅ, plocka ut och sๅdไr, men nไsta gๅng ska jag be dem att inte ha sๅ mycket chili i maten.





Efter lunchen lๅg vi pๅ stranden en stund innan det blev mulet, dๅ gick vi upp till rummet.. Tvๅ timmar sov vi.. Det ไr farligt att lไgga sig i sไngen nไr man sover sa konstigt pa natterna.

Vi hade tไnkt gๅ till det gymmet som svenskan rekommenderade igๅr, eller snarare det enda som finns hไr i nไrheten, men orken fanns inte riktigt efter att ha sovit, sa vi bestamde att vi skulle ga och kolla hur det sag ut och trana dar nagon annan dag. Det var lๅngt och nไr vi kom dit vi trodde att det skulle vara sๅ hittade vi det inte. Men vi hittade andra affไrer och en helt annan gata, vilket var bra.

Sedan var jag sๅ hungrig att jag mๅdde illa, eller jag tror att det berodde pๅ hunger i alla fall. Vi hade inte ไtit sedan ett och klockan var vไl kanske ๅtta nไr vi tไnkte ไta middag, hemma ไter jag alltid middag klockan fem sๅ ni kanske f๖rstๅr att jag var vansinnigt hungrig. Sebastian var n๖jd med sin mat, och min mat f๖r han fick ta det som inte jag ๅt, jag var f๖r hungrig helt enkelt. Sๅ jag ska ไta mackor med nutella pๅ innan vi gๅr och lไgger oss sedan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0